-
26Január
A technológia fejlődésével a virtuális valóság egyre közelebb van. Van, aki még csak hallott róla, de vannak, akik már metaverzumban vesznek „földet”, építkeznek és üzletelnek. A Post for Rent vezetői például a világon elsőként az influenszer marketinget a virtuális térbe helyezik át.
Mi is az a metaverzum?
Ma a metaverzum egy megosztott virtuális teret foglal magában, ahol a felhasználókat avatárok képviselik. A metaverzumban az emberek összegyűlhetnek játszani, dolgozni és szocializálódni. Ezek a virtuális világok a felhasználói döntések és a téren belüli interakciók alapján folyamatosan fejlődnek és növekednek. Ebből a célból a valós világot tükrözi, mivel nincs „vége”.
Marketing a metaverzumban
A digitális marketingeseknek lépést kell tartaniuk a legújabb technológiai fejlesztésekkel. Ez magában foglalja a metaverzum és annak teljes potenciáljának megértését. Az ügynökségeknek meg kell érteniük, hogy a metaverzum nem csak egy divatos új dolog; úgy tűnik, hogy itt marad, és az elkövetkezendő évek meghatározó tényezője lehet. A mai fogyasztók belefáradtak az interneten és a közösségi médiában megjelenő statikus vizuális és videóhirdetésekbe. Gazdag, interaktív, magával ragadó élményekre vágynak.
A metaverzum lehetővé teszi a márkák számára, hogy új piaci szegmenseket érjenek el, új és ötletes módon, többet tanuljanak, és végül vásároljanak, mindezt egyetlen, összefüggő élményben.
Hogyan tudnak a marketingesek alkalmazkodni a metaverzum bővüléséhez?
Először is, a marketingeseknek szem előtt kell tartaniuk az Y és Z generációt, mint célpiac. Ezek a generációk a metaverzumok bizonyos formáinak lelkes felhasználói. Szóval hogyan is lehet marketinget csinálni a metaverzumban?
Hozz létre olyan marketingélményeket, amelyek összekapcsolódnak a valós tapasztalatokkal, vagy párhuzamosak azzal, amit márkája a való életben már csinál. Például a Stella Artois sörmárka júniusban a Zed Run-nal együttműködve egy új élményt teremtett. A Stella Artois nagy szerepet vállal a sportesemények, különösen a lóversenyek szponzorálásában. Ezért természetes belépési pontnak tűnik számukra egy olyan online platform létrehozása, ahol nem helyettesíthető token (NFT) lovakkal kereskednek, versenyeznek és tenyésztenek.
A metaverzumban kínálhatunk virtuális reklámozást is. Például egy videójátékokat reklámozó cég, a valós kültéri reklámozás helyett a virtuális hirdetőtáblákon való elhelyezésre tért át.
Izgalmas időszak ez nekünk marketingeseknek. Bár vannak olyan vezérelvek, amelyek megadhatják, hogy a marketingesek milyen stratégiákat és taktikákat alkalmazhatnak, a metaverzum továbbra is egy általánosan új platform, amely bőven kínál teret a kísérletezésnek.
Egy újabb példaként említenénk a Dimension Studiót, aki 6,5 millió dolláros bevételre tett szert a divatmárkák metaverzumával való kísérletezés eredményeként. Létrehoztak egy virtuális gyártási rendszert, amely lehetővé teszi a felhasználó számára, hogy fellépjen egy platformra, 106 kamera szkennelje, és virtuális világokba kerüljön, hogy ruhákat és egyéb tárgyakat tesztelhessen.
Emellett a metaverzumban már az is lehetséges, hogy 3D bútorokat elhelyezzünk a lakásunkban, hogy lássuk, melyiket érdemes választani. Ez a vásárlói élményt egy teljesen új szintre emeli.
A jövő a metaverzumban van
Mivel a metaverzumban a branding, a marketing és a reklámozás nagyon új, az árak még mindig meglehetősen alacsonyak egy-egy kampány futtatásához. Ne feledjük, hogy a szokásos hirdetések a virtuális világban nem működnek – kreatívan kell gondolkodni, és radikális ötletekre van szükség. Mivel ez a technológia új, a mérés és nyomon követés, amit más marketingtaktikáknál megszoktunk, még nem létezik, de csak idő kérdése, hogy ez is megjelenjen.
A metaverzum természetesen nem egyik napról a másikra jelenik majd meg körülöttünk, és egyelőre rengeteg kérdés vár még megválaszolásra, ezek közül csak az első, hogy egy közös, átjárható rendszer jön-e létre, vagy az egymással versengő cégek mind megalkotják saját metaverzumukat.

Blog
