Blog

  • Influencer marketing napjainkban

    03Augusztus

    Influencer marketing napjainkban


    Ahogy a kereslet változik, úgy igazodik a kínálat is. Nem is olyan rég tört be a média- és köztudatba az influencerség mint munka, illetve reklámfelület és marketing lehetőség. Manapság, ha megkérdezzük a fiatalokat, mind feltudnak sorolni párat a kedvenc véleményvezéreik közül, ahogyan már a legtöbb marketinges cég is listát vezet a lehetséges együttműködésekről. A mai marketinges cégek nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy akár hétköznapi emberekből egy nagy követő bázisú, ismert influencert csináljanak, vagy hogy más partnereik termékeit az ő segítségükkel hatékonyabban hirdessék és eladják.

    Ki az az influencer, és mit csinál?

    Az influencer egy olyan személy (nem feltétlen híresség), aki egy adott szolgáltatásról vagy termékről megosztja a közösségi oldalán a személyes tapasztalatait, véleményét, birtokában lévő extra információkat azért, hogy a felhasználókat ezzel is ösztönözze ezzel a vásárlása.

    Lényegében folyamatosan posztol, tartalmakat gyárt. Aktívan van jelen a mindennapokban a közösségi felületeken. A legtöbbet használt platform az Instagram, majd a Youtube amely inkább a vlogolás világába kalauzol, illetve nem hagyhatjuk figyelmen kívül a Tiktokot sem, amely egyre nagyobb népszerűségnek örvend.


    Influencer, mint marketing „eszköz”

    Egy felmérés szerint a vállalatok 65%-a szeretné növelni az influencerekkel való együttműködését, és általuk végzett marketing tevékenységét az elkövetkezendő években.

    A véleményvezéreket legtöbbször azért keresik meg a cégek együttműködési célzattal, mert a márkát szeretnék reklámozni, erősíteni, vagy esetleg az eladásaikat szeretnék növelni és újabb potenciális szegmenseket bevonni.

    Hogyan találjuk meg a számunkra legalkalmasabb influencert ?

    Az influencereknél fontos azt is figyelembe venni, hogy valakinek hiába lehet nagy követőbázisa, ha az nem egyezik meg a vállalat célcsoportjaival. A követőszámoknál több féle véleményvezért különböztethetünk meg úgy, mint a Megainfluencert (több mint  1000.000 követő) Makroinfluencert (100.000-1000.000), Mikroinfluencert (1000-100.000) – attól függően, hogy a terméket/ szolgáltatást hány emberhez szeretnénk eljuttatni választhatunk, hogy milyen nagyságú követőbázissal rendelkezzen az influencerünk és ezzel már is szűkíthetjük a kört. A következő szempont a véleményvezér profilja is lehet, avagy miről posztol a legtöbbet, miért követik, mit képvisel: ez lehet a család, sport, szépségápolás, fashion, vlogolás.  Majd, ha meg van a tökéletes influencer akkor vegyük fel vele a kapcsolatot, kérjünk ajánlatot! Fontos azt is tisztázni velük, hogy mi az amit az együttműködés során vállalnak/ teljesítenek (csak posztot raknak ki, vagy story is , esetleg videót is készítenek ).


    A cégeknek tehát követni kell a trendeket, lépést tartani az egyre gyorsuló világunkkal, hiszen muszáj a legújabb eszközöket használni a sikeres marketing érdekében. Jelenleg az influencer is a siker egyik kulcsa.  Cégünk is több véleményvezérrel működik együtt, azért, hogy partnereink márkáit még több emberhez eljuttassuk, sikeressé tegyük! Ilyen influencer például Vasvári Vivi, aki jelenleg a Sirowa termékeit reklámozza, vagy Kotsy Zsófi, aki a Whirlpool  foodbloggere, illetve Tápai Szabina és Bódi Sylvi, akik a Pápai hús ínyencségeit mutatják be oldalukon.

    Ha szeretnéd megtalálni a márkádnak te is a megfelelő influencert, akkor kérd ajánlatunkat https://publica.hu/kapcsolat !

Beszélgessünk?
Ugrás az oldal tetejére