Ha nem méred, nem is tartod kézben a kampányaid

Ezt már biztosan te is tudtad: amodern digitális marketing világában a kampányok hatékonyságának mérése éselemzése kulcsfontosságú. Azonban mi most bemutatjuk, hogyan válhat egyvállalat marketingstratégiája igazán eredményessé a megfelelő mérésitechnikákkal, KPI-ok meghatározásával, kampányszintű elemzéssel, lemerülveegészen kulcsszavak és posztok szintjére.

A kampánykövetés alapjai

Kezdjük az alapoknál. Mi is akampánykövetés célja, azon kívül, hogy részletesen beszámolhassunkügyfeleinknek azok teljesítményről? A kampánykövetés fő feladata, hogy alaposanfelmérjük, a marketingtevékenységek és a stratégia mennyire hozzák a várteredményeket, továbbá, hogy a KPI-ok teljesítése hogyan alakul. Ehhezelengedhetetlen, hogy világos, racionális, elérhető célokat határozzunk meg, éshozzájuk rendeljük a megfelelő mutatószámokat.

Ám ezt könnyebb mondani, mintcsinálni, szóval lépésről-lépésre megmutatjuk, hogyan kivitelezhetjük ezt eredményesen:

  1. Kampányszintű elemzés: Ezzel a módszerrel az egész     kampány hatékonysága mérhető, ideértve az összes csatornát, posztot és     együttműködőt is. Így átfogó képet kaphatunk arról, hogy a kampány hozta-e     a kitűzött eredményeket.
  2. Platform szintű elemzés: Az egyes közösségimédia-platformok     teljesítményének összehasonlítása révén megállapítható, mely csatornák     biztosítják a legnagyobb elérést és konverziót, lehetővé téve a források     célzott elosztását vagy a megfelelő platformok kiválasztását.
  3. Influencerszintű elemzés: Ez a megközelítés az     adott projektekben résztvevő influencerek eredményeit veszi alapul, elemezve     azon tartalmakat, melyek a legnagyobb elérést vagy interakciót generálták.
  4. Posztszintű elemzés: A kampány során közzétett     egyedi tartalmak vizsgálata segít feltárni, mely posztok érik el a     legnagyobb hatást az adott közönségnél.

Kulcsfontosságú KPI-ok meghatározása

A felsorolt elemzési pontok  sikeres kampány alapja a pontosKPI-meghatározás, amely a kampány céljaihoz igazodik. A KPI-k a kampánycéljának megfelelően kerülnek kiválasztásra, például:

Elemzési technikák és eszközök

A kampánymérés során használteszközök közé tartoznak a platformok beépített analitikai rendszerei, mintpéldául a Google Analytics és a Facebook Ads Manager, mely közismertek éshónapról-hónapra fejlődnek. Emellett az Influencity is elengedhetetlen aszakemberek eszköztárában, amely átfogó képet nyújt az engagementről és azelérések mértékéről, valamint összehasonlítja a különféle influencertartalmakteljesítményét is.

A mérési adatokon túl a kampányokhatékonyságának érdekében az A/B tesztelések fontossága is jelentős, amelylehetővé teszi a különböző hirdetésváltozatok párhuzamos futtatását, azoptimális eredményekért.

Ha mindezen platformokat éseredményeket hatékonyan használjuk és jelen időben követjük, akkor bizony közeljárhatunk a sikerhez. Ugyanis a kampányok hatékonyságának követése lehetővéteszi a valós idejű módosításokat is. Ha például egy platform alulmarad, akampány során módosítható a költségvetés vagy a célzás, hogy maximálishatékonyságot érhessünk el.

A kampányok, ezzel pedig az elértKPI-ok, sikerének alapvető tényezője a mélyreható elemzés és a folyamatosmérés, amelyek révén az eredmények nemcsak a kampány végén, hanem annak futásaközben is javíthatóak.

Az adatelemzés folyamatosfejlődésével a marketingkampányok pontos mérési technikái elengedhetetlennéváltak, ebben pedig akár mi is a segítségedre lehetünk.