-
08November
Erre sajnos egy biztosan működő választ nem fog senki mondani neked, mert nem lehet. A nehézség abból adódik, hogy mindenkinek, minden cégnek, de még a termékportfólión belül is találni teljesen más célcsoportot. De ennyire ne szaladjunk előre.
Legelső lépéshez nincs is szükséged laptopra vagy internetre. Át kell gondolni, hogy kinek a problémáját oldja meg a terméked/szolgáltatásod.
- Ezekre a kérdésekre válaszolnod kell minden esetben:
- Melyik nemhez szólunk? Esetleg mindkettőhöz?
- Regionális vagy országos? Esetleg interneten elérhető?
- Életkorra szűkíthető a célcsoport?
- Vannak a célcsoportnak jól megfogalmazható közös érdeklődési körei?
- Milyen konkurenciáid vannak? Ők hol kommunikálnak?
Ha megvagy ezekkel a konkrét válaszokkal, akkor szépen ki kellett körvonalazódnia a célközönségeidnek. Sosem 1 darab közönség van, ha igen, akkor még gondolkozz a kérdéseken. Egy terméknek/szolgáltatásnak mindig minimum 2, de inkább több mikroközösségnek lehet hirdetni, csak más kreatívval és szöveggel.
2 példa, hogy lásd:
Fotóautomatákat adsz bérbe? A termék és a szolgáltatás mellé ugye adott, de a célközönséged októberben már a halloween-i bulik szervezői, a szülinapot ünneplők, de már a jövő évi esküvőt szervezőket is eléred a hirdetési fiókban.
Valamiért nem elterjedt és kevésbe ismert, de bizonyítottan sikeres a hasonmás célközönség. A Facebook algoritmusa az általad már elért emberekből készít egy listát, azokból az emberekből, akik hasonlítanak a te listádhoz és kifejezetten rájuk tudsz hirdetni.
Csapatépítő helyszíned van? Nagyon szépen tudsz célozni vezetőbeosztásban, marketing szakmában tevékenykedő emberekere.
Sosem kell kapkodni, mert a rosszul megválasztott célközönség nem hoz sikeres kampányt. Mindig próbáljuk meg minél jobban leszűkíteni a célközönséget. Lehet drágább lesz picivel, de a nem releváns emberekért nem szeretünk fizetni feleslegesen.
Elakadtál? Nem tudod megcsinálni a hirdetéseket? Kérj profi segítséget a Publicity online marketing divíziójától! Kérd ingyenes ajánlatunkat: https://publica.hu/socialmedia