Blog

  • Kezedben a jövő: marketing okostelefonon

    18Augusztus

    Kezedben a jövő: marketing okostelefonon


    A világ folyamatosan változik, és talán nem túlzás kijelenteni, hogy ez a változás folyamatosan gyorsul. Az elmúlt pár évben a tartalomfogyasztás gyökeresen megváltozott, míg pár éve a laptopok és az asztali számítógépek uralták az online világot, addig mára a hangsúly egyértelműen a zsebünkben – de valószínűleg inkább kezünkben – található okostelefonokra tevődött át.

    Számítógép a zsebedben

    Az okostelefonok fejlődése lehetővé tette, hogy mikró-számítógépként használva, a nap minden pontján használható legyen, azonnal elérhető, pontos információ forrás, munkaeszköz, a közösségi kommunikáció elsődleges platformja. Ezáltal a telefonokkal töltött aktív idő jelentős növekedésnek indult, ami magával vonzza a marketing igazodásának szükségességét is. A fogyasztókat mára a telefonjukon a legegyszerűbb elérni és meggyőzni, hogy termékünket, szolgáltatásainkat válasszák.

    Lehetőségek tárháza

    Ez a váltás rengeteg új lehetőséget tár elénk, amit kihasználva növekedhet a márkaismertség és az eladások száma is. A telefont használók azonnali és pontos információt akarnak, kereséseik sokkal pontosabbak és ezáltal aktivitásuk is magasabb – nagyobb valószínűséggel szánják el magukat cselekvésre is.

    Helyileg is pontosan célozhatók, mivel a felhasználók jelentős része a helymeghatározást engedi, illetve be is jelentkezik az éppen látogatott helyekről Instagramon vagy Swarmon. Az azonnali elhatározásoknál ennek rendkívül nagy szerepe vagy, gondolhatunk itt akár közeli kávézó kereséséről, vagy a sarki kisbolt nyitvatartásának ellenőrzéséről Google Térképen.

    Az okostelefon használat elterjedését felismerték a nagyok is, így a különböző eszközök közt a Google és a Facebook is szinte már teljes mértékű átjárást biztosít. Ha valamit a telefonunkról megkeresünk, utána számítógépen ott folytathatjuk, ahol korábban abbahagytuk, és fordítva.

    Egyre gyakoribb az okostelefonon lebonyolított rendelés leadás és fizetés a webshopokon, így a teljes vásárlói útvonal lefedhető ezen az eszközön, így nem csupán a termék, szolgáltatás megismerésében játszhat kulcsszerepet. Ez azonban nem veszélymentes, a nyílt wi-fi hálózatok rengeteg veszélyforrást rejtenek magukban. Ezekről, illetve kiküszöbölésükről egy korábbi cikkünkben foglalkoztunk, ami itt olvasható.

    Hogy legyen látogatóból vásárló?

    Ahhoz, hogy telefonon is hatásosak legyünk, pár dologra nem árt oda figyelni. A tartalomnak rövidnek és lényegre törőnek kell lennie, illetve optimalizálva kell, hogy legyen. Mivel az okostelefonon egy alkalommal csupán pár percet töltenek a felhasználók, így elengedhetetlen, hogy az oldal, amit néznek, gyorsan betöltsön, jól átlátható legyen, és a szöveg is hamar fogja meg a figyelmet.

    Emellett a személyre szabás jelent még hatalmas előnyt. Legyen szó retargeting hirdetésről vagy akár névre szóló hírlevélről, ha a fogyasztó megszólítva érzi magát, azonnal egy erős kötődés alakul ki közte, és a márka között.

    Azonban nem szabad, hogy a telefonra való optimalizálás és tartalomgyártás során elfeledkezzünk az asztali felhasználókról, hiszen akár új felhasználó, akár telefonon már becsábítottuk és tovább érdeklődik, fontos, hogy az ők is legalább olyan tartalmas élményt kapjanak, mint akik okostelefonon böngésznek.

Beszélgessünk?
Ugrás az oldal tetejére