Blog

  • Ha a hegy nem megy Mohamedhez - hogyan alakítjuk a marketinget a helyzet változásához?

    30Március

    Ha a hegy nem megy Mohamedhez - hogyan alakítjuk a marketinget a helyzet változásához?


    Ha a hegy nem megy Mohamedhez, Mohamed megy a hegyhez – tartja a régi mondás. Jelenlegi helyzetünkre lefordítva, azaz arra, hogy tömegek nem moccannak ki a lakásukból, megcsappannak a vásárlások, szolgáltatók húzzák le a rolót, ezt úgy kell értenünk, hogy alkalmazkodnunk kell a megváltozott vásárlói szokásokhoz. Ha nem megy a vevő vásárolni, wellnesselni, edzeni, satöbbi, akkor mi menjünk el otthonába, nehogy elfelejtsen, mire legközelebb elindulhat. Hogyan tehetjük ezt meg?

    Ha továbbra is dolgozni szeretnénk ügyfeleinknek, akkor most nemcsak kommunikációra, de a szolgáltatások megváltoztatására is javaslatot kell tennünk nekik. Alkalmazkodunk a trendhez és megpróbáljuk online-á tenni azt a szolgáltatást is, amit nem lehet. Íme néhány főbb dolog, amiben változtathatunk, ügyfeleink példájával élve. Pontokba szedtük nektek!

    1, Házhozszállítás

    Szinte már elcsépelt, de ha étteremről van szó, az egyetlen út most a házhozszállítás – ahol persze most óriás verseny alakult ki, nincs más út, mint akciózni. És mi van, ha nem kajában utazol? Mit lehet még abból házhoz szállítani, ami neked van? Nos, nálunk elindultak a kampányok kedvezményes és ingyenes házhozszállításra, legyen az bor, húsvéti csomag, vagy teljesen egyedi csomagok összeállítása.

    2, Házhozszállítás akkor is, ha szolgáltatásod van

    Ha nincs terméked, mert szolgáltatást nyújtasz, vagy ha csak helyhez kötve lehet igénybe venni azt, akkor is meg kell próbálnod eljuttatni vevőidhez valamilyen módon. Egy népszerű edzésformával foglalkozó ügyfelünkkel azon dolgozunk, hogy amíg a szalonjai zárva tartanak, edzőivel online edzéseket tartanak azoknak, akik vettek otthonra gépeket. Sőt, lehet ennél messzebbre is menni – amíg egy gyógyfürdő zárva tart, van idő termékfejlesztésen dolgozni, például annak érdekében, hogy ballonokban elérhető és rendelhető legyen a gyógyvíz az otthoni kádfürdőkhöz.

    3, Közösségi élmény, otthonról

    Az emberek otthon töltik idejüket. Ha munkáltatóként motiváltan szeretnéd őket tartani, ott vannak a videókonferencia szolgáltatások. Ha pedig összetartanád a csapatot, miért ne tarthatnál pont csapatépítőt online? Egy bank ügyfelünk számára kitaláltuk, hogy megtartjuk a csapatépítőjüket online. És így is lesz, már szervezzük a közös főzést, borkóstolóval – mindenkinek az otthonába szállított meglepetés alapanyagokkal. A rendezvényeknél maradva: elmarad a rétesfesztivál, de hagyományt őrizni otthonról is lehet! Már szervezzük az otthoni online réteskészítő workshopot, amihez szuper Facebook-játékok és kihívások köthetők. Apropó kihívások, jön a következő pont:

    4, Használd ki, hogy úgyis a telefonját nyomkodja!

    Újra eljött a Facebook és Insta játékok aranykora. Eddig azt tapasztaltuk, hogy egyre kevesebb aktivitást igénylő játékokat kell kiötölnünk, hogy sikeresek legyenek.  De mintha most gyors ütemben nőne a felhasználók affinitása – hiszen ráérnek. Jön a húsvét, nálunk most mindenkinél húsvéti játékok lesznek. Sőt, egyik tej márkánknál kifejezetten a helyzetre igazítottuk egy eredetileg más üzenetre épülő játékunk, és most „Otthoni Pillanatok” üzenettel várjuk a képeket, megjelölve a márkát.

    Ja, és #vigyázzunkegymásra! Dolgozzatok Ti is otthonról!

    Egyedi, online megoldásokért keress minket a következő elérhetőségeken: marketing@publica.hu, 06 20 569 81 08

Beszélgessünk?
Ugrás az oldal tetejére